fredag 24 juli 2009

Spisen- där jag hör hemma

Ja, det sa min lilleman att han ville ha till frukost i morse. Så det va bara att ta på sig förklädet och ställa sig där man hör hemma;) Nä men man känner sig faktiskt lite duktigare när man lagar egen gröt istället för att bara klämma ut en halv korv risgrynsgröt och köra in i micron. Gul gröt är förresten Polentagröt. Jättegott faktiskt. Min käre mor gjorde det när vi va små.

Nu sitter Liam och kollar på Rorri Racerbil. tror jag kan alla repliker i den snart. Förresten somnade han inte förrän närmare halv elva igår! herregud..när man lägger honom åtta är han så trött så han knappt orkar hålla uppe ögonen...ska fundera över dagen vilken strategi jag ska ha vid hans läggning..en hel vetenskap det där. men ligga jämte honom tills han somnar är inte något alternativ, för det tror jag blir en dålig vana. Men kanske läsa en bok tillsammans och sen låta honom lyssna på någon ljudsaga så han behåller lugnet..jag får se helt enkelt.

Å vad ska man hitta på idag...tror jag ringer min käre mor och ser vad de ska göra:)

Inga kommentarer: