onsdag 22 juli 2009

Familjedag

idag har Steve vart duktig och vart hemma hela dagen och fixat i lägenheten inför flytten. Skurat ugnen å ordnat..han e så duktig min lille hemmaman;) Jag och Liam tog oss en heldag i Fristad. först hos mormor och morfar där det blev fotbollslir (som för övringt just nu är allt annat än en lagsport för lille herrn, mer diktatorboll), middag, sovning och allmänt massa bus:) Lite senare på eftermiddagen åkte vi ner till Oma och Opa (min farmor och farfar) och Liam fick busa ännu mer och lyckades fjäska till sig sin favvokvällsmat; Omas hemmagjorda tomtegröt. Den gjorde hon till mig och micke med när vi va små:)

Vi planerade lite inför flytten med och Oma ska vara barnvakt under flyttningen. Skönt att slippa tänka på att roa honom och känna att man kan hjälpa till med det man kan. för även om man är tjock och fet så VILL man ju hjälpa till! Om man inte ligger på BB då, men det är ju en annan historia :D

På tal om barbafödande så verkar hon va det bra där inne änsålänge. Skönt på några sätt men ändå klart man vill att det ska sätta igång hellst NU.

Liam är inne i en lite jobbig fas nu. Troligtvis känner kan på sig att det är mycket som händer nu, men stackarn vet ju varken vad en flytt eller en lillasyster riktigt betyder, så man får ta hans beteende och trots med en klackspark. inte lätt alla gånger kan jag lova..ååå vad jag önskar att tålamod gick att köpa....Och han har haft jättesvårt att somna ett par dagar nu. Han ligger fortfarande där inne och vänder, vrider, pratar, sparkar, sjunger ja allt vad han nu gör..TVÅ timmar sedan vi la honom och då var han verkligen trött..Å sovningen på dagarna nu när han inte är på förskolan går verkligen inte att hoppa över för då överlever man inte en dag alltså, han blir sååå grinig och jobbig...får hoppas det blir bättre snart:) å han har verkligen sina ljusa stunder med den underbara ungen så änsålänge överlever man :D

Nu ska jag kolla Sexeducation på trean. Nya favvisen:)


Inga kommentarer: