fredag 3 juli 2009

MA-KA-ROO-NER

Nä, det blev ingen heldag i Långgrundet. När vi var färdigätna och färdigpackade ringde jag min mor och skulle bara kolla lite snabbt om det passade att vi kom och hon kollade på Steves fot. Det regnar och åskar fick vi till svar. Jahapp. Tydligen blev det världens oväder i Fristad. Här kom det lite regn och några blixtar och knallar, sen va det inget mer med det. Snacka om lokalt väder. Så det blev en innedag med Blixten McQueen och gänget.

Vi åt makaroner och Korvstoganof innan vi hade tänkt dra iväg:
Steve: - Liam ät din pasta också
Liam: -Steve kan du säga efter?
Steve:- Eh, ja det kan jag väl?
Liam: MA-KA-ROO-NER

hahahaha jag trodde jag skulle bryta ihop!

La Liam innan isamband med att Steve skulle gå och jobba så han fick säga hejdå och så. Jag Fyllde på mitt vattenglas, tog några "Vi föräldrar" tidningar, datorn och satte mig i den 24 gradiga skuggan på balkongen. Första gången på länge jag inte svettas som en gnu förövrigt. Satt i lugn och ro och läste om hur man tröstar små bäbisar (kan ju komma vl till användning snart) när det plötsligt knacka till på fönsterrutan precis bredvid mig. trodde jag skulle kissa på mig! haha där stog Liam på insidan och flina, hur pigg som hellst. Godingen. Vi la oss i soffan och kollade lite Golden League. Nu har jag lagt honom igen. Får se om han ligger kvar.

I morgon blir det en lugn förmiddag med mys och Melodikryss som vanligt. Sen bär det troligtvis av till Fristad för bad, eller bara umgås. Steve ska sova hos mamma och pappa efter jobbet så han också kan vara med och bada, onödigt att han åker in till stan och sen tillbaka till Fristad igen ju.

Gud va avkopplande detta var. Lugn och ro på balkongen och bara njuta. Ett glas vin och en cigg sen hade det fan vart paradiset:) men den tiden när jag kan det närmar sig..29 (?) dagar kvar till bf. Längtar sååååå!

Inga kommentarer: