torsdag 10 september 2009

upp och ner, ner och upp...

..så går verkligen min bloggentusiasm! Vissa dagar skulle jag kunna skriva hur många inlägg som hellst och de skulle bli braoch roliga med,medans andra dagar har jag ingen inspiration alls.Turman inte jobbar som bloggare påheltid:) Iaf har jag haft en formsvacka nu på några dagar kanske du har märkt..ska genast uppdatera dig i vad som hänt i det sista:)

I tísdags var vi på BVC igen. Hon väger 5 (!!!) kg och är 56 cm lång. Dunderklumpen! Pratade lite med Lisette igår och Iza-Tuva väger 5400g.. då ska ju tilläggas att hon är två månader äldre hehe. SÅ olika detkan vara verkligen. Men Nelliegumman mår bra iaf och det är ju det viktiga:)

Komvux började ju i måndags med...å duktig som man är fixade jag ju en bok direkt förra veckan på blocket för typ halva priset mot va den skulle ha kostat om man köpte genom skolan. Men oj..va visst lite FÖR före min tid och köpte boken tillNÄSTA kurs! HAHA tur man kan skylla på bröstmjölk i hjärnan alltså. Hur som hellst, nu har jag ordnat med den boken man ska ha..hoppas den kommer i morgon så hinner jag läsa ikapp mig ganska fort:)

Idag (igår för dig) Onsdag hade vi släkt på besök här hemma. Det var min pappas faster Maivor, hans kusin Anki, hennes som Tim, farmor, mamma o. pappa. Dagen till ära ställde jag mig och bakde kl 9 på morgonen haha. Sov bara ca 4 timmar på natten och va jättetrött på morgonen..så hade jag suttit ner hade jag stendäckat...så det blev att hålla igång HELA dagen istället. Kakorna blev mycket goda (chokladrulltårta och kladdmuffins) och lägenheten fick sig en uppsving. Nellie fick lite paket med; en pedagogisk leksak hon kan ha när hon blir lite större, ett par URFINA jeans, en matchande tröja Maivor stickat själv och en bodysuit. TACK än en gång!

Måste hitta på något kul att göra i morgon..när Liam är hemma en hel dag måste man hitta på något för honom annars blir det dålig stämning här hemma hehe. Kanske ramnaparken..va ett tag sen nu..tål att tänkas på.Är öppet hus på sjöbo med iof...men det är redan halv tio till halv tolv..inte riktigt min älsklingstid nu för tiden hehe..får se..ungarna kanske får för sig att vakna tidigt och då är det ju en bra tid:)

Nä nu är det dags att sluta..känner attjag skriver bara för att fördriva tiden i väntan på att nellie ska somna djupare så jag kan gå in och sova igen.

Natti Natti!

Inga kommentarer: