lördag 5 september 2009

Sleaping (stavning?) beauty

01.22 vaknade gumman. Går upp, sätter mig och ammar och kollar samtidigt in livet på facebook, vilket är lika med noll. Antligen är i princip alla mina vänner ute och slirar, eller så har alla blivit så otroligt mogna att de antingen ska upp tidigt och jobba i morgon eller så är de helt enkelt dödströtta efter en hård arbetsvecka och har slocknat för länge sen.
Hur som hellst, när Nellie släppt taget på mjölkbaren eftersom hon somnat tar jag upp henne och lägger henne i sin säng som står här i v-rummet.

En halvtimme senare sitter jag fortfarande här. Varför undrar du? borde jag inte springa tillbaka till sängen och passa på att sova? JO! men det är nämnligen så att lilla fröken "jag ska inte sova" slog upp sina blå efter fem minuter och nu ligger hon där och sover räv. blundar, tittar med ett öga, låter lite, blundar och ligger still i tio minuter så preciiiis när jag tror hon sover och ska resa mig från soffan, guess what?! jo då öppnar hon ögonen. Hon driver alltså med mig. på riktigt! hon ligger garanterat och skrattar HÖGT innombords just nu över att hon har sån total kontroll över sin mor. Tur jag har datorn iaf..det gör nattskiften betydligt lättare:)

Ska jag våga gå in och lägga mig i min varma goa säng igen? med risk att behöva gå upp igen om några minuter...svaret får bli JA

Inga kommentarer: