måndag 31 augusti 2009

ammning...

...har inte riktigt kommit in i det livet än känner jag. Djurparken var ju planen för idag. Nu är vi alla påklädda och i princip redo att gå. Men Nellie sover. Hon har inte ätit på två timmar, d.v.s att när hon vaknar kommer hon va dödshungrig. Ska jag sätta mig och amma på djurparken då? vart tusan ska jag göra av Liam under tiden?! Nä...det får helt enkelt bli att vi får vänta tills hon har ätit..och vi hinner äta middag innan med då..åååå vad allt ska ta tid. Man får inte ha bråttom när man ska amma det har jag lärt mig iaf...men det har inte Liam haha.

Visst finns det både för och nackdelar med att amma vs. flaska....

Ja det va dagens fundering. Har du tips så skriv en komentar:)

1 kommentar:

Sandra ♥ sa...

Haha ja det är ju sånna frågor man hade hela tiden. Ska hon äta nu eller ska man riskera att hon blir panikhungrig sen? Oftast försökte jag amma innan jag skulle iväg, men det beror ju på hur långt man ska osv. Ang djurparken så hade jag satt mig på en bänk så hade Edwin fått leka på lekplatsen. Alltså där innan man går in vid entren. För det är ju det som är en stor fördel med amning att man kan sitta lite varstans. Minns att vi pratade om det i somras när vi var på djurparken. Det låter som en så stor klyscha "att det är såååå smidigt med amning" men det är ju verkligen det. Sen att man får ta nattpassen är ju skit haha.