måndag 31 augusti 2009

Första dagen i det riktiga livet som 2barnsmamma

Japp, idag är första dagen som Steve jobbar och jag har båda barnen hemma. Steve började ju jobba i torsdags igen efter pappadagarna, men då var Liam på dagis, förlåt förskolan, båda dagarna så jag skulle komma in i Nellielivet lite med.
Dagen hittills har gått bra. Natten därimot. Puh! Igår var jag och barnen ute i Fristad heeela dagen, var på marknad i Rångedala i spöregn och kollade IFK-IFE bla, som vi absolut inte ens behöver komentera här hur den matchen gick..redan glömt :D Hur som hellst, Nellie sov HELA dagen. Bara vaknade och åt i princip. ja då kan ni ju tänka er hur hon va i natt. Ja, vaken och pigg som en mört. Men hon är ju snäll som en ängel och gråter nästan aldrig *ta i trä*. Så det är ju inte jobbigt på så sätt att vara uppe med henne, men man blir ju så trööööött. 4 timmar hade jag sovit fram till Liam vaknade alldeles för tidigt. Men jag lyckades hålla honom lugn så jag fick iaf två timmar sömn till. Nu sitter jag och klunkar kaffe:)

Har fixat lite här på morgonen med. Efter kaffet ska vi göra oss iordning. Jag hade tänkt gå till djurparken, inte sagt något till Liam än dock..ser ut som det ska bli regn..men va tusan...vem dör av det? jo det får bli djuris..bättre det än att va inne en hel dag och bli irriterade på varandra.

Får se om jag orkar med att lägga in lite bilder från dagen senare:)

Inga kommentarer: