torsdag 20 augusti 2009

en vecka

Ja herrejösses va tiden går fort! Nellie är redan en vecka gammal! Känns som vi börjat komma in i vardagsrutinerna lite nu iaf. Beroende på hur hon sover såklart så har dagarna sett lite olika ut, men vi har ändå lyckats hålla Liams vanliga rutiner, fixat här hemma och sett till varandras sömnbehov, vilket verkligen är viktigt såhär i början.

De första dagarna pumpade jag ju ut mjölk till nellie, eftersom hon inte ville öppna munnen ordentligt och det började göra ont. Precis som det var med Liam. Men i förrgår kväll bestämde jag mig för att inte pumpa ut någonting innan hon vaknade, och vips har jag klarat av att ge henne mat i två dygn:D Det är verkligen en skön känsla att faktiskt klara av en sak man inte kunnat innan. Visst, det blir mindre sömn och så och jag blir kanske inte världens trevligaste alla timmar på dygnet (tänk va Steve stackarn måste stå ut med haha) men det är verkligen så värt det! Slippa stress med flaskor pump, tillräckligt med mjölk klart när hon vaknar etc. bara att slänga fram mjölkautomaterna och köra!

Idag gjorde jag det t.o.m offentligt, vilket jag inte trodde jag skulle tycka var speciellt behagligt. men jag tog en filt och döljde lite med, och det gick utan större problem:)Så nu hoppas jag verkligen att hon fortsätter ta bröstet så bra så det inte gör mer ont än det gör nu:)

Idag mötte vi upp morfar i knalleland. Han har sparat massa mynt i en burk till Liam och nu var det dags att shoppa upp dem på BR. Det blev tågbanedelar, Cars-figurer och legobitar. Lilleman sken som en sol och harlekt fint på sitt rum i princip hela eftermiddagen:) TACK morfar!

I morgon ska Liam förresten ner till Skåne över helgen. Kan va skönt för honom att få massa uppmärksamhet i dessa dagar. Hoppas bara han inte blir gangster när han kommer hem sen..för jag tycker att han har blivit bättre och bättre nu för varje dag som går.Men klart han måste ner till sin pappa också, vet ju hur man saknar Lillskrutten när han e borta:)

Nu blir det höjdhoppsfinal och lösgodis..borde sova lite men va tusan...man lever ju bara en gång:P

Inga kommentarer: