onsdag 16 december 2009

why now?!

varför får jag för mig att skriva just nu? Har haft massa roligt att skriva nu i det sista och tagit massa bilder..men liksom aldrig fått tummen ur att blogga. Nu när jag vl sitter här o´ch fingrarna äntligen orkar skriva vet jag inte vad jag ska skriva. Helt torka faktist.

Men jooo...vapå BVH på nellies 4-mån kontroll igår. Stabila 7 kg och ståtliga 63 cm. Resten av dagen var hon ett riktigt litet monster. På riktigt. hur kan en sån liten ORKA skrika en hel dag? T.o.m att jag kände att vi var tvugna att åka från Oma/Opa så vi var välkomna där igen :D

Okej att man kanske inte minns alla tråkiga/jobbiga tillfällen med Liam eftersom det var så länge sen, men jag VET att han aldrig skrek när man t.ex. va ute med honom i vagnen eller i bilen. Denhär lille fröken är tvärtom. Jösses hon kan ju inte ens ligga ner i sin vagn vaken utan att hon skriker sig hes. tur man köpte en vagn som var gjord för sittatde småskitar. Å bilåkande..herregud..vågar knappt ha med henne i bilen mer alltså. Vill du se hur man reagerar i stressande situationer kan du få låna ett stycke Nellie. sätt henne i bilstolen bakom dignär du kör och höj hennes skrik till full volym. Se hur många kilometer du hinner innan du stannar åp en busshållsplats, kliver ur bilen, öppnar dörren till den lillesötnosen.trycker in den j*vla nappen i munnen på henne stänger dörren och blinkar ut. Hur många meter hinner du köra innan nappen flyger ut och radion itne längre hörs?
Är du en riktig självpinare?Sätt en övertrött treåring i baksätet brevid den lille skrikande jäntan och försök att inte säga något fulare ord än något i stil med "- sååja din lille gaphals...."
I rest my case.

VISST ÄR DET UNDERBART ATT VA SMÅBARNSFÖRÄLDER?! :D

2 kommentarer:

Sandra ♥ sa...

Haha stackare!!

Sandra ♥ sa...

Ska lägga till dig på min blogglista, totalt glömt av. Så blogga mer nu!! :)