tisdag 22 december 2009

Släkten är värst

Morsning!
Nu sitter jag och Liam här i vardagsrummet och myser; tända ljus, en fin gran, täcken och Liams nya favoritfilm Madagaskar på Tvn. För min del är det morgonrocken, kaffekoppen och lugnet som gör detdär lilla extra. Nellie och Steve sover gott.

Igår klädde vi granen. Liam tyckte det var jättekul! Vi skulle ha en blå/silvergran hade vi tänkt,men när vi skulle inhandla det så var det ju helt utplockat typ överallt. med barn i huset är det ju ganska korkat att köpa något annat än plastkulor, så köpte massa sånna i olika färger plus massa silverkulor så kan man variera sig lite:) Så i år har vi, håll i er; en BHC-gran :D silver, blått och röd. Otroligt vackert haha. Inget vanligt glitter har vi heller, nejnej, det blev typ vita pärlbandslängder med så snöflingor i, jättefina. Och som grädde på moset en finfin silverstjärna.Å ljus med då såklart!

På eftermiddagen gick jag och barnen över till grannarna. Frågan är ju varför man inte gör det oftare. Anyway. Erika och Noah bjöd på smarrig spagetti o köttfärsås som killarna knappt hann med att äta. Dom leker jättebra nu verkligen, förutom lite skvallerbyttabingbång och nerkissningar;)
Noah hade en sån KLOCKREN motkomentar igår när Liam var lite tyken. såklart kommer jag ju inte ihåg exakt hur hela konversationen var, men något i denhär stilen var det:

Liam: Nu får du lyssna Noah annars får du gå och duscha óch gå och lägga dig!!
Noah: Jag har iaf inte kissat på mig!

Guuud va vi skrattade. Makalöst roligt!

I kväll anländer Steves mamma "snöret" och 2 småbröder Anton och Jonathan hit. De stackarna har ju tydligen inte skolavslutning förrens idag. Så nu blir det fullt ös här i några dagar..därför njuter jag av denna stund extra mycket:)

Nä nu ska jag luta mig tillbaka i soffan och kolla filmen med lilleman, inte för att han ens märker att jag existerar när han är inne i sin film men ändå:)

Ha en skön dag och försök att inte stressa ihjäl er

Inga kommentarer: