söndag 10 maj 2009

God morgon!

Nu sitter jag och Liam i storarummet och kollar på Fem myror är fler än fyra elefanter och Steve ligger kvar i sängen och göttar sig. Det var en låååång rolig dag igår med lite fynd på dagen och mycket skratt in på natten.

Kl 09 packade vi in oss i bilen och körde till Fristad. Där skulle det vara lite aktiviteter på torget, tivoli, drillflickor, loppis å lite annat. Liam åkte karusell för första gången! det va en sån som går runt runt runt runt i inte allt för snabb fart..han valde att sitta i en svan och han tyckte nog det va roligt för han varken grät eller såg spyfärdig ut:) Så han klarade provet; han är redo för Liseberg i sommar!
Vi fick lite på loppis å så med men hittade inget. Innan vi gick hem till mormor och morfar såg vi att biblioteket hade liten utförsäljnig; tidningar 1kr st och böcket 2 kr st. Blev några "vi föräldrar "till mig och böcket till Steve.

På kvällen åkte vi hem för vi skulle få finbesök av våra sjöbovänner Marlene, Chrille och såklart Nemo. Förra gången Liam träffade Nemo var han min sagt livrädd men denna gången gick det HUR bra somhellst! det va skönt. Marlene satte igång att ta ut sina aggretioner på mitt hår =dra ut hår i slingmössan, ATT DET MÅSTE GÖRA SÅ FÖRBANNAT ONT! men jag överlevde som vanligt:) Lite klipp klipp hans det med också och nu e jag vacker igen:) Steve lagade mumsig tacopaj och Chrille hade diskutssioner på sin egna nivå med Liam;)

Sen spelade vi "med andra Ord". det var verkligen ett spel som passade mig! å som vi skrattade. dett blev några ritkiga felsvar ibland, som fan jag skulle ha skrivit ner för såklart kommer jag inte ihåg dem nu. men en kommer jag ihåg och det var steves svar på mitt ord "kilevippen" -" eeeeh Karl Nilsson Pyssling!" :D jösses...

Nu ska vi gå och äta frukost innan jag ska iväg på anslutning med Näktergalen och sen vidare på farfars/Opas kalas.

KILEVIPPEN!

Inga kommentarer: