onsdag 24 augusti 2011

hört på lekplatsen här utanför...

god morgon!
Måste berätta om en händelse jag såg på lekplatsen härromdagen! Efter förskolan stannade vi ute på lekplatsen här utanför. Då var det reda två pojkar ute, själva, utan föräldrar. En var kanske 4 år och en något år äldre. Iaf så lekte dom, började skojbråka, hörde inte riktigt vad de pratade om. Helt plötsligt säger den yngre pojken: "-tattare du får inte vara med!"
VA?! jag hamnade i någon slags chock. Flera gånger kallade han den andra pojken tattare. Tillråga på allt kom den lilles mamma mitt i allt, och då såg hon bara hur den lite äldre pojken sparkade mot sin lille oskyldiga(!!) son. Började skälla ut den andra pojken och läxande upp honom. MAn får faktiskt inte sparka. Sen gick hon. Den stackars pojken var jätteledsen!

Fan, föräldrar kan göra mig så himla förbannad! För det första, lämnar man sin lille son helt själv? Han är en sån unge som går fram till ALLA föräldrar på lekplatsen och pratar. Verkligen söker uppmärksamhet. Den mamman har förresten vart på Liam och skällt också haha.

När är det OK att blanda sig i? svårt detdär.. Men att bara se fel i alla andras ungar och inte sin egen. Nej. Intressant att se hur den pojken kommer bete sig senare i livet om man aldrig fått stå till svars för sina handlingar. Mer närvarande föräldrar tack!

Oj va långt det blev haha... men jag blev så arg. Tattare är inte ett ord som ingår i barnens normala språk. Likaså svordomar. Föräldrar har ett stort ansvar. Men förstå mig rätt...jag tycker det är STOR skillnad i att säga FAN om någon händer, mot att kalla ett annat barn för Tattare. Håller du med?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller absolut med... helt sjukt hur barn kan bete sig...
/Catrine (www.catrineclaesson.blogg.se)

Sandra ♥ sa...

Det kan ju vara så också att det barnet precis hade hört ordet tattare och ville testa hur det var att säga det. Men det ursäktar ju inte mamman alls hehe!

Edwin får sånna perioder, patrik sa tjockis till mig EN gång när jag var gravid m Molly, det fastnade såklart hos Edwin och så började han kalla mig tjockis i typ 2 dar. För jag förklarade att det inte är roligt att höra :D