måndag 29 november 2010

bara att bita ihop!

Kände redan i morse att detta skulle bli en lite halvkass (minst sagt) dag. Va dödstrött när jag vaknade, väckte Nellie, fixade iordning henne, väckte Steve. När de skulle ta bussen sådär lite lagom sena låg busskortet i min plånbok i bilen. Trodde jag. Steve sprang ner, nä, ingen plånbok. Jag trodde såklart att han hade glömt lyfta på någonting så jag packade på mig jackan över morgonrocken, på med gummistövlarna och sprang ner,sådär lite lagom morgonsur. Meeeeen ingen plånbok. fick leta som en tok. Plånboken låg i hallen...åååååå. Men de kom iväg till slut iaf :)

Detta va 07.15 ca. kl 08.00 skulle mina kära klasskompisar komma för en HELDAG plugg plugg plugg. Satt väll i morgonrock helt osminkad när de kom haha. Precis innan de anlände skulle jag bara gå in i barnens rum och dra upp persiennerna. Drog tag i gardinen, PANG KRAS!! åå där stog Nellies fina speldosa i glas.....vatten och glas överallt..skål...bara att ta fram moppen och plocka glas...

Iaf så gick pluggandet bra!! Fick iväg arbetet i tid och vi hann t.o.m med att laga kycklingsallad, som för övrigt smakade otroligt smaskigt:)

Hela dagen har jag känns mig lite halvkass sådär, du vet som man mår kanske precis innan nån äcklig sjukdom bryter ut..iaf så har det bara blivit värre och värre nu fram på kvällen..skit...NÄ det har jag INTE tid med! så nu intalar jag mig att jag är frisk. Punkt!

I morgon har vi bestämt att vi ska ha en ledig dag från studierna så vi är pigga och jävligt fräscha i huvudet på onsdag.

oj, fan va jag behövde skriva av mig! :D

för överigt måste jag tacka Sandra, Anna och Mikaela för en SUPERKUL kväll i lördags!! måste absolut göras om. snart :)

trevlig kväll godingar!

Inga kommentarer: