måndag 17 oktober 2011

Första praktikdagen avklarad!

05.30 ringde klockan. Kilade upp, satte på kaffet som jag imponerande nog hade fixat igårkväll. Slängde på mig kläderna som jag lagt fram på toa, sminkade mig lite, och suckade högt över min bedrövliga frisyr som jag inte orkade ta tag i. Tycker man ska få ha mössa på sig på jobb! Hämtade tidningen och ställde mig i köket och läste och drack två stora koppar kaffe.
Tycker själv att jag var tyst som en mus men Nellie vaknade. Gick in, där låg en pigg tjej utan blöja. Underbart tänkte jag.... Men det var torrt och var bara att sätta på henne en ny, på med Emil i cdspelaren och stängde dörren. Gud va skönt det är med uppfostrade barn! Är det något vi verkligen har lyckats med så är det barnens sömn. Det lönar sig att kämpa med det när barnen är små!!

Sluttjatat om morgonen... Iaf så var det en mycket trevlig praktikplats jag hamnat på, skönt!!! I morgon börjar jag halv sju igen. Gillar att börja tidigt och sluta tidigt, man hinner med så mycket mer på en dag då.

Detta blev kanske ett mindre roligt inlägg men har inte mer än så att bjuda på idag!! Haha

Nu blir det sängen och kolla tv för min del. I morgon måste jag ta tag i städningen igen, tog ledigt från det idag :)


Tezzan On The Run

Inga kommentarer: