onsdag 1 december 2010

pluggdag med en liten sjukling

ja, idag har det verkligen vart FULLT UPP heeeela dagen! Började med att Liam slog upp ögonen imorse och det första han sa var "jag har ont i magen" han hade 37.4 feber, men han ville ändå till förskolan och han verkade ändå frisk liksom. Väl framme så började han storgråta lidande och sa igen att han hade ont i magen. Så jag tog med honom hem igen, stackaren! Skulle ju ha pluggdag hemma hos mig med Therese & Nela idag (precis som de sista gångerna) men det har ändå gått rätt så bra. Tur man ha så snälla studiekompisar och att man läser till förskolelärare :D Pluggandet gick bra imellan bilbanelek och fia med knuffspelande.

Kl 16 när pluggisarna gått kom bästa Lena på besök, alltid trevlig:) Speciellt för Liam som tvingar henne agera lektant från stunden hon kliver in tills hon smiter här ifrån haha. Har man gett sig in i gudmorleken får man leken tåla ;)

Nu är jag helt slut. fixat lite här hemma, Steve är på basketträning och jag kollar dagens Paradise Hotel avsnitt. Liam får vara med på pluggdagen i morgon med, dumt att chansa tycker jag och det funkar ju. skönt att kunna kombinera sjuka barn med studierna och slippa allt krångel med VAB och skit. Håller mig gärna långt undan Försäkringskassan:)

Ska försöka börja lägga in lite bilder i inläggen också, vet ju hur mycket roligare det är att läsa..men tror att jag först bara måste komma in i skrivandet så det inte bara blir intensitv skivande i 3 dagar och sen ingenting på flera månader.

Ha en mysig kväll i vintermörkret!

Inga kommentarer: