måndag 1 mars 2010

Familjen annorlunda

ja, programmet på 4an är lite av ett favoritprogram för mig, och idag är det EXTRA bra. Jag har ju haft en riktig skitdag (som du kan läsa om i förra inlägget hehe), haft en unge som inte sovit på natten och knappt på dagen plus en trotsig 3åring. men jösses..det är EN av varje..så ser man på familjerna med 8-10 barn..alltså herregud...de mammorna måste ju fan ha det hur jobbigt som hellst seriöst!! eller ja, det blir ju inte att man har lika mycket kontroll och regler såklart för det funkar ju inte..men just med sovningen alltså...fattar inte..man blir mäkta imponerad iaf!

Men vi tar tjuren vid hornen och fortsätter med Nellies läggning idag igen. Just nu ger Steve henne välling i sängen och sen ska hon ligga där. Vi klarade faktiskt heeela natten med kink utan att ta henne till våran säng. Jag va sååå nära att ge upp men bet mig i tungan och stog ut. I morgon är ju Liam på förskolan så förhoppningsvis får jag litemer chans att sova på dagen då, om Nelliegumman vill sova då förstås...

Ja vi får se hur det blir helt enkelt!! Förhoppningsvis är det kanske ca en vecka nu med dålig sömn för oss, men sen blir det ju bra när hon får in rutinen:)

NU ska jag fortsätta njuta av min ensamtid i soffan och se hur familjerna annorlunda sliter :D

Ha en mysig kväll!!

Inga kommentarer: