onsdag 14 oktober 2009

Tandläkarn o. Myseftermiddag















Ja, idag kl 11 var det dags för tandläkarn igen. Puh. Innan det hann jag tvätta 4 maskiner, läsa lite(med betoning på lite), få i mig 6 koppar kaffe som va behövligt efter Lillfisens pigga natt, och fixa iordning lite här hemma.

Det gick iaf bra att laga mitt gamla hål, behövde 2 bedövningssprutor och blev 640kr fattigare. fast det va va förra kalaset kostade. Idag va dom så snälla mitt besök kostade inte mindre än precis 1000 kr jämt. Det ska jag komma tillbaka och betala när barnbidraget har kommit. KUL å lägga pengarna på sånt..men lika bra att göra det med en gång så det inte blir värre!

Hämtade Liam klockan tre. När vi kom hem va Steve redan hemma. Killarna gick ut och lekte en stund på den fina lekplatsen och vi brudar stannade inne och åt och fixade med resterande tvätt.

lite bilder från eftermiddagen/kvällen:
Dags för bad! Först badade Liam i badkaret, det gillar han verkligen! Sen var det Nellies tur,och hon gillar det lika mycket som brorsan:)
Såklart storebror också ska vara med och tvätta:)
Såhär goooosig blir man när man är nybadad i ren pyamas:)
Den andre badungen som myser i soffan framför Bolibompa. 5 min efter stensomnade han. lite över kl 18. det är tufft att gå på dagis:)




Innan jag hämtade Liam på dagis idag plockade jag lite Kastanjer på Sjöbo Torg. Dom pryder nu ljuslyktan i hallen och i en glasvas på vardagsrumsbordet. Riktigt höstmys:)
Om en stund kommer Steves jobbarkompis Emil hit och då blir det kolla matchen. Även om chansen finns att Sverige faktiskt går vidare så känns det inte speciellt pirrigt inför denna matchen; inte precis samma känsla som i lördags om man säger så.
ha en bra kväll!




1 kommentar:

Tezzan sa...

mamma påstod att det va krångligt att skriva komentarer, bara tvungen att testa!