tisdag 10 januari 2012

trebarnsmamma!

japp. Nu är han här. 16.30 idag 12-01-10 anlände vår andre son; Prius. En mycket välskapt liten gosse! Han får dock sova ute inatt men i morgon ska vi allt visa honom mycket kärlek! Jag är så otroligt glad och tacksam! glad för att vi hittade denna pärla, och tacksam för att jag har så många nära och kära som bryr sig. Inte alla som har det! All kärlek till er! ingen nämnd och ingen glämd, men ni vet vilka ni är!

Många "reality checks" för mig denna veckan förresten. Det senaste: LÅN. vi fick hem papper på vad det skulle kosta för oss att ta ett billån på SEB. Klart man har känt att man haft lite koll på räntor och etc. när man lånat något, men SHIT!! om vi skulle ta ett lån på 90.000, skulle vi i slutändan (efter TIO års avbetalning), betalat 163.000!!! nästan det dubbla. Sinnessjukt! och tio års avbetalning på en bil, när det inte ens är säkert att man har kvar bilskrället om tio år. som sagt, TACKSAM över att vi slapp det!

Nu sitter jag här i mörkret i soffan och kollar på Sveriges Mästerkock. JAg saknar min egen mästerkock som är på basketmatch. I morgon skall jag och Nellie vara hemma själva och mysa. Blir att hämta pojkarna i familjen i stan på eftermiddagen, får se vad som händer innan det, men TROR att det blir lite bilkörning innan dess!

Hoppas DU har haft en bra dag!

Oj vad mycket ord med stora bokstäver det blev! försöker skriva utan smilegubbar, och det är verkligen inte så himla lätt som man tror att vänja sig av! haha

Inga kommentarer: